Vragen over telemarketing
Terug naar algemene Veelgestelde vragen
Plan International zet telemarketing in om sponsors vragen te stellen over hun donateurschap, te betrekken bij campagnes of om (extra) steun te vragen. Dit doen wij binnen de wettelijke kaders van de Telecommunicatiewet en de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Het telefonisch werven van nieuwe sponsors en donateurs kan per 1 juli 2021 alleen nog voor zover je daarmee hebt ingestemd. Bestaande sponsors (lid geworden voor 1 juli 2021) en oud-sponsors (tot 3 jaar terug) mag Plan International nog wel telefonisch benaderen. Als je hebt aangegeven niet meer gebeld te willen worden, dan verwerken we dit in onze administratie en bellen wij je niet meer op het door jou opgegeven telefoonnummer. Dit kan je doorgeven aan ons team Sponsorservice. Het kan nog wel gebeuren dat Plan International je per telefoon informeert over noodzakelijke of service gerelateerde zaken.
Ben je donateur geworden op straat of aan de deur? Dan kan het zijn dat wij je even nabellen om te vragen of het gesprek duidelijk voor je was.
Om campagnes zo goed mogelijk te laten verlopen werkt Plan International samen met een aantal gespecialiseerde telemarketingbureaus. Deze bureaus komen uitsluitend in actie voor goede doelen. De bureaus worden altijd voor Plan International getraind voordat ze gaan bellen.
Wil je niet meer door ons gebeld worden? Vul je dan hier het contactformulier in.
Ben je door ons gebeld, maar heb je dit gesprek niet als prettig ervaren? Dat is heel vervelend. Je kunt ons helpen door je vraag of klacht met ons te delen. Bel ons op 020 – 549 55 20 of vul je hier het contactformulier in. Dan kunnen we gericht actie ondernemen.