Logo

Voor een optimale naamsbekendheid en herkenbaarheid moet het logo van Plan International op alle communicatie-uitingen staan. Het logo moet consistent worden gebruikt.

Samenstelling logo

Het logo bestaat uit drie onderdelen:

  • Het beeldmerk: symbool van dansend kind in cirkel met zon;
  • Het woordmerk met onze naam: ‘PLAN INTERNATIONAL’;
  • De blauwe highlight achter het beeld- en woordmerk.

Op een enkele uitzondering na moet het logo altijd uit deze drie onderdelen bestaan.

Kleur logo

Om goed herkenbaar te zijn en te blijven, gebruiken we het logo voornamelijk in deze kleuren:

  • Blauwe highlight met wit beeld

Download JPG – Kleur: CMYK
Download PDF – Kleur: CMYK
Download PNG – Kleur: RGB
Download SVG – Kleur: RGB

Grootte en plaatsing logo

Het logo wordt altijd links bovenin geplaatst met een witruimte om het logo heen.

Indien mogelijk, hanteer je een witruimte die gelijk is aan 1/4 van de breedte van het totale logo. Plaats je bijvoorbeeld een logo van 42 mm breed, dan is de afstand tot de kantlijn boven en links 10,5 mm. Het logo mag niet kleiner geplaatst worden dan 20 mm breed.

Heb je minder ruimte, hanteer dan een witruimte om het logo van minimaal de grootte van de letter P van Plan in het logo. Dit geldt voor print én online gebruik.

We hanteren deze breedte voor de verschillende standaard A-maten:
A6: 32 mm
A5: 32 mm
A4: 42 mm
A3: 55 mm
A2: 75 mm

Logo op een e-mail header

Het logo op een e-mail header heeft een formaat van 600 pixels bij 300 pixels: 11,2 mm. Het logo mag over beeld heen geplaatst worden, bijvoorbeeld op de voorkant van een rapport.

Voorbeeld logo e-mail header

Uitzonderingen in logogebruik

Er zijn drie uitzonderingen voor eerder genoemde regels voor het logogebruik:

Het logo drukken op de huisstijlkleur blauw (bijvoorbeeld een blauw t-shirt): Op een blauwe achtergrond valt de blauwe highlight weg en gebruiken we een compleet witte versie van het logo met transparante letters.

Profielfoto social media
Profielfoto social media
Plaatsing op blauw T-shirt of blauwe vlag

Nooit doen bij logogebruik:

  • Verander geen kleuren en voeg geen kleuren toe;
  • Maak onderdelen van het logo (beeldmerk, woordmerk, tagline) niet groter of kleiner;
  • Plaats het logo niet scheef;
  • Rek het logo niet uit/schaal het niet met andere verhoudingen;
  • Gebruik geen andere fonts;
  • Plaats het logo niet op een blauwe of ander donker gekleurde ondergrond.

Toevoeging andere logo’s:

Plan International heeft in Nederland het CBF-Keur, het keurmerk van het Centraal Bureau Fondsenwerving. Bovendien is Plan ISO-gecertificeerd en wordt voor drukwerk alleen FSC-gecertificeerd papier gebruikt. Daarom plaatsen we de logo’s van CBF en FSC op alle printuitingen, zoals:

  • briefpapier,
  • jaarverslagen en B-to-B advertenties,
  • alle uitingen waarin we fondsen werven.

De logo’s van CBF en FSC staan altijd op de laatste pagina van een document, rechtsonder in blauw. Meestal plaatsen we daar ook de afzender. Bij het Girls first magazine plaatsen we de keurmerken echter in het colofon.

Voorbeeld vermelding logo’s Lloyd’s en CBF

Plan International werkt veel samen met andere organisaties. In uitingen van deze samenwerkingen tonen we de logo’s van deze organisaties op een rij.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Vragen over de huisstijl en/of toepassing? Neem contact op met studio@planinternational.nl.