Public campaign for gender equality and children’s rights

Companies are important players in society. Their products and services, branding and marketing, all influence consumers’ behaviour and preferences. That makes it very important that companies speak out against gender inequality and stereotypes. Plan International would like to cooperate with you to develop public campaigns.

Would you like to participate?
Yes, contact me (form in Dutch)

Girls get Equal

Girls get equal

Many girls are disadvantaged, ignored or abused. Plan International wants all girls to have the freedom to be themselves and live as they want. Girls get equal.

How you can join us

You can participate in Plan International’s Girls Get Equal campaign Girls Get Equal-campagne van Plan International or the Don’t Look Away campaign Don’t Look Away-campagne – launched in the Netherlands with the Ministry of Security and Justice, the Royal Netherlands Marechaussee, the police, the ANVR (General Dutch Association of Travel Companies), TUI Benelux, ECPAT, Meldpunt Kinderporno op Internet, Terre des Hommes, Plan International Netherlands and Free a Girl.

Or you can take part in the Girls Take Over promotion, marking the International Day of the Girl by allowing your company to be taken over for a day by a girl or young woman. Find inspiration here.

Do you want Plan International to contact you for more information? Send an e-mail to bedrijven@planinternational.nl

or

Contact me (form in dutch)

Others also read

  • kom in actie met je school
    Nieuws
    • 24 september 2019

    Kom in actie met je school!

    Op 11 oktober, Wereldmeisjesdag, vragen wij extra aandacht om meisjes wereldwijd te steunen in hun strijd om gelijke rechten en kansen. Want het is hoog tijd dat zij zich – net als jongens –…

    Lees meer
  • Equal Measures 2030 - Gendergelijkheid 2
    Nieuws
    • 7 augustus 2019

    De 10 landen waar genderongelijkheid het grootst is

    Gelijke rechten voor meisjes en vrouwen in 2030. Dat blijkt een ambitieus doel, zo laat de SDG Gender Index zien. Maar liefst 40 procent van de vrouwelijke wereldbevolking woont in landen die de doelstellingen…

    Lees meer
  • Gendergelijkheid in toerisme
    Blog
    • 16 juli 2019

    Voortaan echt een all-inclusive vakantie

    Met als thema “Human Rights in Practice: Equality in Tourism” vond op donderdag 27 juni in de Social Impact Factory een Europees symposium plaats over duurzaam toerisme, georganiseerd door de Human Rights in Tourism Round…

    Lees meer
 

Kerstcadeaus met betekenis

Op zoek naar een cadeau met een goed doel? Met een symbolisch cadeau uit onze webshop maak je meerdere mensen blij!

Shop jouw kerstcadeau