Public campaign for gender equality and children’s rights

Companies are important players in society. Their products and services, branding and marketing, all influence consumers’ behaviour and preferences. That makes it very important that companies speak out against gender inequality and stereotypes. Plan International would like to cooperate with you to develop public campaigns.

Would you like to participate?
Yes, contact me (form in Dutch)

Girls get Equal

Girls get equal

Many girls are disadvantaged, ignored or abused. Plan International wants all girls to have the freedom to be themselves and live as they want. Girls get equal.

How you can join us

You can participate in Plan International’s Girls Get Equal campaign Girls Get Equal-campagne van Plan International or the Don’t Look Away campaign Don’t Look Away-campagne – launched in the Netherlands with the Ministry of Security and Justice, the Royal Netherlands Marechaussee, the police, the ANVR (General Dutch Association of Travel Companies), TUI Benelux, ECPAT, Meldpunt Kinderporno op Internet, Terre des Hommes, Plan International Netherlands and Free a Girl.

Or you can take part in the Girls Take Over promotion, marking the International Day of the Girl by allowing your company to be taken over for a day by a girl or young woman. Find inspiration here.

Do you want Plan International to contact you for more information? Send an e-mail to bedrijven@planinternational.nl

or

Contact me (form in dutch)

Others also read

  • Mozambique
    Nieuws
    • 28 oktober 2020

    Kabinet, houd woord en bezuinig niet op ontwikkelingssamenwerking

    Ontwikkelingssamenwerking is de enige post waarop het kabinet in coronatijden bezuinigt, ondanks de belofte om dat niet te doen. Dat mensen in de armste landen deze extra rekening gepresenteerd krijgen, is beschamend. Het zijn…

    Lees meer
  • Nieuws
    • 5 oktober 2020

    Wereldwijd 58 procent van de meisjes slachtoffer van online intimidatie

    Uit het onderzoek Free to be Online? van Plan International blijkt dat 58 procent van alle meisjes tussen de 15 en 25 jaar te maken krijgt met online intimidatie. De ervaringen van slachtoffers lopen uiteen van denigrerende opmerkingen tot het dreigen met verkrachting. Plan roept o.a. social mediabedrijven op online intimidatie serieus te nemen.

    Lees meer
  • Wereldmeisjesdag 2020 MOAM tattoo Simone Kleinsma Giovanca Moïse Trustfull Vivienne van den Assem Victoria Koblenko
    Nieuws
    • 5 oktober 2020

    Plan International x MOAM

    Speciaal voor Wereldmeisjesdag 2020 werken Plan International en MOAM, een platform dat jong en creatief talent een podium biedt, samen om aandacht te vragen voor gelijkheid tussen meisjes en jongens. De jonge kunstenaar Samira…

    Lees meer
 

Kerstcadeaus met betekenis

Op zoek naar een cadeau met een goed doel? Met een symbolisch cadeau uit onze webshop maak je meerdere mensen blij!

Shop jouw kerstcadeau