Publieke campagne voor gendergelijkheid en kinderrechten

Bedrijven zijn belangrijke spelers in de samenleving. Met hun merk, product of dienst en marketing beïnvloeden zij het gedrag en de voorkeuren van consumenten. Het is daarom van groot belang dat ook bedrijven zich uitspreken tegen genderongelijkheid en tegen stereotype denkbeelden over mannen en vrouwen. Plan International wil graag met u samenwerken in het ontwikkelen van publieke campagnes.

Interesse om mee te doen?
Ja, neem contact met mij op

Girls get Equal

Girls get equal

Meisjes zijn er klaar mee om te worden achtergesteld, genegeerd en misbruikt. Tot alle meisjes de vrijheid hebben om zichzelf te zijn en te leven hoe ze dat zelf willen, zullen ze alles doen wat daarvoor nodig is. Girls get equal. Dat is de droom van Plan International.

U kunt ook meedoen!

Dat kan bijvoorbeeld door mee te doen aan de Girls Get Equal-campagne van Plan International. Of aan de Don’t Look Away-campagne die in Nederland is gelanceerd op initiatief van het ministerie van Veiligheid en Justitie, de Koninklijke Marechaussee, de politie, de ANVR (Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen), TUI Benelux, ECPAT, Meldpunt Kinderporno op Internet, Terre des Hommes, Plan International Nederland en Free a Girl.

Of neem deel aan de Girls Take Over-actie van Plan International, waarbij uw bedrijf voor één dag wordt overgenomen door een meisje of jonge vrouw, ter ere van Wereldmeisjesdag. Laat u hier inspireren.

Deelnemen aan publieke campagnes?

Plan International neemt hierover graag contact met u op

Ja, neem contact met mij op

Anderen lazen ook

Achter de nuchtere cijfers, percentages en feiten over gendergelijkheid en kinderrechten gaan de persoonlijke ervaringen schuil van vele meisjes. Dit zijn hun verhalen.

  • Imagine / Stel je voor Meisjesverhalen

    Stel je eens voor: hoe zou de wereld eruitzien als jij het voor het zeggen had?

    De coronapandemie heeft wereldwijd enorm veel impact, met name op meisjes. Verandering is nu nóg harder nodig. We willen niet terug naar de wereld van voor de pandemie, maar hoe ziet een nieuwe wereld eruit? Wij vroegen het aan meisjes en jonge vrouwen zelf.

    Lees meer

    Lees meer
  • Patricia Benin tienerzwangerschap Meisjesverhalen

    Patricia kreeg een kind toen ze zelf nog een tiener was

    Patricia (21) uit Benin kreeg als zeventienjarig meisje een kind. Ineens moest ze voor haar dochter zorgen, waardoor ze stopte met school. Toch hield ze hoop en met succes: na vier jaar afwezigheid is ze nu de beste leerling van de klas.

    Lees meer

    Lees meer
  • Meisjesverhalen

    Tv-host zijn naast een studie geneeskunde? Dorcas doet het!

    Dorcas (20) studeert geneeskunde aan de universiteit in Togo, in het westelijke deel van Afrika. Sinds ze twee jaar geleden voor het eerst meedeed aan een Girls Takeover tijdens Wereldmeisjesdag, heeft ze de smaak…

    Lees meer

    Lees meer
 
 
 
 
 

Geef jouw moeder een cadeau met betekenis

Op zoek naar cadeau met een goed doel? Met een symbolisch cadeau uit onze webshop maak je meerdere mensen blij! De opbrengst besteden we aan één van onze projecten wereldwijd.

Geef een moederdagcadeau met impact!

Sorry

De versie van de browser die je gebruikt is verouderd en wordt niet ondersteund.
Upgrade je browser om de website optimaal te gebruiken.