Publieke campagne voor gendergelijkheid en kinderrechten

Bedrijven zijn belangrijke spelers in de samenleving. Met hun merk, product of dienst en marketing beïnvloeden zij het gedrag en de voorkeuren van consumenten. Het is daarom van groot belang dat ook bedrijven zich uitspreken tegen genderongelijkheid en tegen stereotype denkbeelden over mannen en vrouwen. Plan International wil graag met u samenwerken in het ontwikkelen van publieke campagnes.

Interesse om mee te doen?
Ja, neem contact met mij op

Girls get Equal

Girls get equal

Meisjes zijn er klaar mee om te worden achtergesteld, genegeerd en misbruikt. Tot alle meisjes de vrijheid hebben om zichzelf te zijn en te leven hoe ze dat zelf willen, zullen ze alles doen wat daarvoor nodig is. Girls get equal. Dat is de droom van Plan International.

U kunt ook meedoen!

Dat kan bijvoorbeeld door mee te doen aan de Girls Get Equal-campagne van Plan International. Of aan de Don’t Look Away-campagne die in Nederland is gelanceerd op initiatief van het ministerie van Veiligheid en Justitie, de Koninklijke Marechaussee, de politie, de ANVR (Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen), TUI Benelux, ECPAT, Meldpunt Kinderporno op Internet, Terre des Hommes, Plan International Nederland en Free a Girl.

Of neem deel aan de Girls Take Over-actie van Plan International, waarbij uw bedrijf voor één dag wordt overgenomen door een meisje of jonge vrouw, ter ere van Wereldmeisjesdag. Laat u hier inspireren.

Deelnemen aan publieke campagnes?

Plan International neemt hierover graag contact met u op

Ja, neem contact met mij op

Anderen lazen ook

Achter de nuchtere cijfers, percentages en feiten over gendergelijkheid en kinderrechten gaan de persoonlijke ervaringen schuil van vele meisjes. Dit zijn hun verhalen.

  • Cosmas Yes I Do
    Meisjesverhalen

    Deze jongeren uit Malawi gaven niet op: “Wat je achtergrond ook is, je kunt iets bereiken!”

    Verschillende deelnemers van het Yes I Do programma vertellen hun ervaringen en laten zien dat verandering mogelijk is. Het Yes I Do project zet zich in voor gelijke kansen voor meisjes en jongens en het tegengaan van kindhuwelijken, meisjesbesnijdenis en tienerzwangerschappen. Dit door onder meer jongeren te informeren over hun seksualiteit en hen daarnaast vaardigheden te leren om economisch onafhankelijk te worden.

    Lees meer
  • Imagine / Stel je voor
    Meisjesverhalen

    Stel je eens voor: hoe zou de wereld eruitzien als jij het voor het zeggen had?

    De coronapandemie heeft wereldwijd enorm veel impact, met name op meisjes. Verandering is nu nóg harder nodig. We willen niet terug naar de wereld van voor de pandemie, maar hoe ziet een nieuwe wereld eruit? Wij vroegen het aan meisjes en jonge vrouwen zelf.

    Lees meer
  • Patricia Benin tienerzwangerschap
    Meisjesverhalen

    Patricia kreeg een kind toen ze zelf nog een tiener was

    Patricia (21) uit Benin kreeg als zeventienjarig meisje een kind. Ineens moest ze voor haar dochter zorgen, waardoor ze stopte met school. Toch hield ze hoop en met succes: na vier jaar afwezigheid is ze nu de beste leerling van de klas.

    Lees meer
 

Kerstcadeaus met betekenis

Op zoek naar een cadeau met een goed doel? Met een symbolisch cadeau uit onze webshop maak je meerdere mensen blij!

Shop jouw kerstcadeau