Publieke campagne voor gendergelijkheid en kinderrechten

Bedrijven zijn belangrijke spelers in de samenleving. Met hun merk, product of dienst en marketing beïnvloeden zij het gedrag en de voorkeuren van consumenten. Het is daarom van groot belang dat ook bedrijven zich uitspreken tegen genderongelijkheid en tegen stereotype denkbeelden over mannen en vrouwen. Plan International wil graag met u samenwerken in het ontwikkelen van publieke campagnes.

Interesse om mee te doen?
Ja, neem contact met mij op

Girls get Equal

Girls get equal

Meisjes zijn er klaar mee om te worden achtergesteld, genegeerd en misbruikt. Tot alle meisjes de vrijheid hebben om zichzelf te zijn en te leven hoe ze dat zelf willen, zullen ze alles doen wat daarvoor nodig is. Girls get equal. Dat is de droom van Plan International.

U kunt ook meedoen!

Dat kan bijvoorbeeld door mee te doen aan de Girls Get Equal-campagne van Plan International. Of aan de Don’t Look Away-campagne die in Nederland is gelanceerd op initiatief van het ministerie van Veiligheid en Justitie, de Koninklijke Marechaussee, de politie, de ANVR (Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen), TUI Benelux, ECPAT, Meldpunt Kinderporno op Internet, Terre des Hommes, Plan International Nederland en Free a Girl.

Of neem deel aan de Girls Take Over-actie van Plan International, waarbij uw bedrijf voor één dag wordt overgenomen door een meisje of jonge vrouw, ter ere van Wereldmeisjesdag. Laat u hier inspireren.

Deelnemen aan publieke campagnes?

Plan International neemt hierover graag contact met u op

Ja, neem contact met mij op

Anderen lazen ook

Achter de nuchtere cijfers, percentages en feiten over gendergelijkheid en kinderrechten gaan de persoonlijke ervaringen schuil van vele meisjes. Dit zijn hun verhalen.

  • Meisjesverhalen

    Nimaatu heeft een eigen radioshow: “Ik wil opkomen voor ongetrouwde moeders”

    De 19-jarige Nimaatu uit Ghana werd buitengesloten en uitgescholden toen ze ongetrouwd zwanger raakte van haar zoontje. Nu heeft ze een eigen radioshow op de lokale radio waarin ze opkomt voor de rechten van…

    Lees meer
  • Meisjesverhalen

    ‘Houtdokter’ Balchisu: “Ik belde geen timmerman maar repareerde het gewoon zelf”

    Balchisu (20) uit Ghana heeft een grote passie voor timmerwerk en meubelmakerij. Ze is een kei in haar werk, waardoor haar collega’s haar ‘de houtdokter’ noemen. Balchisu groeide op in een arme buurt. “Er…

    Lees meer
  • Sponsorkind Thoko Malawi
    Meisjesverhalen

    Voormalig sponsorkind Thoko is gezondheidswerker: “Nu wil ik graag anderen helpen”

    Voormalig sponsorkind Thoko groeide op in Malawi, een van de armste landen ter wereld. Nu werkt ze voor het ministerie van Volksgezondheid en geeft ze voorlichting aan jongeren over hun rechten en gezondheid.

    Lees meer
 

Kerstcadeaus met betekenis

Op zoek naar een cadeau met een goed doel? Met een symbolisch cadeau uit onze webshop maak je meerdere mensen blij!

Shop jouw kerstcadeau