Publieke campagne voor gendergelijkheid en kinderrechten

Bedrijven zijn belangrijke spelers in de samenleving. Met hun merk, product of dienst en marketing beïnvloeden zij het gedrag en de voorkeuren van consumenten. Het is daarom van groot belang dat ook bedrijven zich uitspreken tegen genderongelijkheid en tegen stereotype denkbeelden over mannen en vrouwen. Plan International wil graag met u samenwerken in het ontwikkelen van publieke campagnes.

Interesse om mee te doen?
Ja, neem contact met mij op

Girls get Equal

Girls get equal

Meisjes zijn er klaar mee om te worden achtergesteld, genegeerd en misbruikt. Tot alle meisjes de vrijheid hebben om zichzelf te zijn en te leven hoe ze dat zelf willen, zullen ze alles doen wat daarvoor nodig is. Girls get equal. Dat is de droom van Plan International.

U kunt ook meedoen!

Dat kan bijvoorbeeld door mee te doen aan de Girls Get Equal-campagne van Plan International. Of aan de Don’t Look Away-campagne die in Nederland is gelanceerd op initiatief van het ministerie van Veiligheid en Justitie, de Koninklijke Marechaussee, de politie, de ANVR (Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen), TUI Benelux, ECPAT, Meldpunt Kinderporno op Internet, Terre des Hommes, Plan International Nederland en Free a Girl.

Of neem deel aan de Girls Take Over-actie van Plan International, waarbij uw bedrijf voor één dag wordt overgenomen door een meisje of jonge vrouw, ter ere van Wereldmeisjesdag. Laat u hier inspireren.

Deelnemen aan publieke campagnes?

Plan International neemt hierover graag contact met u op

Ja, neem contact met mij op

Anderen lazen ook

Achter de nuchtere cijfers, percentages en feiten over gendergelijkheid en kinderrechten gaan de persoonlijke ervaringen schuil van vele meisjes. Dit zijn hun verhalen.

  • tienerzwangerschappen tienermoeder Zambia
    Meisjesverhalen

    Tienermoeder Mulenga droomt van school en buitenspelen

    Mulenga* (14) uit Zambia wist niet dat je zwanger kon worden van seks. Nu is ze tienermoeder van een vijf weken oude baby en gaat ze niet meer naar school.

    Lees meer
  • Campagne

    La League: meidenvoetbal kan de wereld veranderen!

    La League – een initiatief van Plan Nederland in samenwerking met diverse partners zoals Johan Cruyff Foundation en Women Win - verbindt vaders en dochters door middel van voetbal en maakt meiden sterker. Hier in Nederland met diverse meidenvoetbalevents. In Brazilië en Nicaragua zetten we voetbal in om tienerzwangerschappen en kindhuwelijken te voorkomen.

    Lees meer
  • Meisjesvoetbal meisje met trainer
    Meisjesverhalen

    Chaguinha: voetbaltrainer en rolmodel

    Voetbaltrainer Chaguinha is het grote voorbeeld van de jongeren in de wijk. Tien jaar geleden richtte hij - bij gebrek aan overheidsprogramma’s voor de Braziliaanse jeugd - een wijkvereniging op met voetbaltrainingen voor zowel jongens als meisjes. "Sport kan voor jongeren bijdragen aan oriëntatie in het leven."

    Lees meer
 

Kerstcadeaus met betekenis

Op zoek naar een cadeau met een goed doel? Met een symbolisch cadeau uit onze webshop maak je meerdere mensen blij!

Shop jouw kerstcadeau