Publieke campagne voor gendergelijkheid en kinderrechten

Bedrijven zijn belangrijke spelers in de samenleving. Met hun merk, product of dienst en marketing beïnvloeden zij het gedrag en de voorkeuren van consumenten. Het is daarom van groot belang dat ook bedrijven zich uitspreken tegen genderongelijkheid en tegen stereotype denkbeelden over mannen en vrouwen. Plan International wil graag met u samenwerken in het ontwikkelen van publieke campagnes.

Interesse om mee te doen?
Ja, neem contact met mij op

Girls get Equal

Girls get equal

Meisjes zijn er klaar mee om te worden achtergesteld, genegeerd en misbruikt. Tot alle meisjes de vrijheid hebben om zichzelf te zijn en te leven hoe ze dat zelf willen, zullen ze alles doen wat daarvoor nodig is. Girls get equal. Dat is de droom van Plan International.

U kunt ook meedoen!

Dat kan bijvoorbeeld door mee te doen aan de Girls Get Equal-campagne van Plan International. Of aan de Don’t Look Away-campagne die in Nederland is gelanceerd op initiatief van het ministerie van Veiligheid en Justitie, de Koninklijke Marechaussee, de politie, de ANVR (Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen), TUI Benelux, ECPAT, Meldpunt Kinderporno op Internet, Terre des Hommes, Plan International Nederland en Free a Girl.

Of neem deel aan de Girls Take Over-actie van Plan International, waarbij uw bedrijf voor één dag wordt overgenomen door een meisje of jonge vrouw, ter ere van Wereldmeisjesdag. Laat u hier inspireren.

Deelnemen aan publieke campagnes?

Plan International neemt hierover graag contact met u op

Ja, neem contact met mij op

Anderen lazen ook

Achter de nuchtere cijfers, percentages en feiten over gendergelijkheid en kinderrechten gaan de persoonlijke ervaringen schuil van vele meisjes. Dit zijn hun verhalen.

  • Meisjesverhalen

    “Ik heb mijn zwangerschap zo lang mogelijk geheim gehouden”

    Toen Jenny (20) uit Ecuador er op 16-jarige leeftijd achter kwam dat ze zwanger was, durfde ze het aan niemand te vertellen. In de inheemse gemeenschap van Chimborazo, waar ze woont, zijn zwangerschappen bij…

    Lees meer
  • Girls from Utter Pradesh in India
    Meisjesverhalen

    Shalini gaf 2.500 kinderen officieel een identiteit

    In Zuid-Azië moet de helft van de meisjes trouwen voordat ze achttien zijn. Een gevolg hiervan is dat veel van hen op jonge leeftijd zwanger raken en moeten stoppen met school. Maar daar komt…

    Lees meer
  • Faridah
    Meisjesverhalen

    Faridah (19): “Ik spreek namens duizenden meisjes die geen stem hebben.”

    Langs junks, handtastelijke mannen en bendes, door donkere tunnels en via schimmige hoekjes. Voor Faridah (19) uit Uganda zit de weg naar haar werk vol gevaren, maar ze weigert haar leven te laten leiden door…

    Lees meer
 

Kerstcadeaus met betekenis

Op zoek naar een cadeau met een goed doel? Met een symbolisch cadeau uit onze webshop maak je meerdere mensen blij!

Shop jouw kerstcadeau