Publieke campagne voor gendergelijkheid en kinderrechten

Bedrijven zijn belangrijke spelers in de samenleving. Met hun merk, product of dienst en marketing beïnvloeden zij het gedrag en de voorkeuren van consumenten. Het is daarom van groot belang dat ook bedrijven zich uitspreken tegen genderongelijkheid en tegen stereotype denkbeelden over mannen en vrouwen. Plan International wil graag met u samenwerken in het ontwikkelen van publieke campagnes.

Interesse om mee te doen?
Ja, neem contact met mij op

Girls get Equal

Girls get equal

Meisjes zijn er klaar mee om te worden achtergesteld, genegeerd en misbruikt. Tot alle meisjes de vrijheid hebben om zichzelf te zijn en te leven hoe ze dat zelf willen, zullen ze alles doen wat daarvoor nodig is. Girls get equal. Dat is de droom van Plan International.

U kunt ook meedoen!

Dat kan bijvoorbeeld door mee te doen aan de Girls Get Equal-campagne van Plan International. Of aan de Don’t Look Away-campagne die in Nederland is gelanceerd op initiatief van het ministerie van Veiligheid en Justitie, de Koninklijke Marechaussee, de politie, de ANVR (Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen), TUI Benelux, ECPAT, Meldpunt Kinderporno op Internet, Terre des Hommes, Plan International Nederland en Free a Girl.

Of neem deel aan de Girls Take Over-actie van Plan International, waarbij uw bedrijf voor één dag wordt overgenomen door een meisje of jonge vrouw, ter ere van Wereldmeisjesdag. Laat u hier inspireren.

Deelnemen aan publieke campagnes?

Plan International neemt hierover graag contact met u op

Ja, neem contact met mij op

Anderen lazen ook

Achter de nuchtere cijfers, percentages en feiten over gendergelijkheid en kinderrechten gaan de persoonlijke ervaringen schuil van vele meisjes. Dit zijn hun verhalen.

  • Meisjesverhalen

    “We zijn allemaal op deze manier man geworden”

    Adam Maxwew rolde al vroeg het vak in van initiator in het Machinga-district in Malawi. Tijdens de initiatiekampen worden jongens besneden en leren ze er dingen over het leven. Dat gebeurt nu op een…

    Lees meer
  • Journalist Zodiac interview
    Meisjesverhalen

    Strijd tegen tienerzwangerschappen in Malawi

    Bijna de helft van de meisjes in Malawi wordt moeder voordat ze achttien is. Vaak volgt daarop een huwelijk, en meestal stoppen de meisjes met school. Maar vier procent van de meisjes in Malawi…

    Lees meer
  • meisje activiste sierra leone
    Meisjesverhalen

    Tienermoeder Sarah helpt nu andere slachtoffers

    Ze dacht dat haar leven voorbij was toen ze er als tienermoeder tijdens de ebolacrisis alleen voor kwam te staan, maar inmiddels ziet Sarah (24) uit Sierra Leone weer perspectief. Niet alleen gaat ze…

    Lees meer
 

Kerstcadeaus met betekenis

Op zoek naar een cadeau met een goed doel? Met een symbolisch cadeau uit onze webshop maak je meerdere mensen blij!

Shop jouw kerstcadeau