Publieke campagne voor gendergelijkheid en kinderrechten

Bedrijven zijn belangrijke spelers in de samenleving. Met hun merk, product of dienst en marketing beïnvloeden zij het gedrag en de voorkeuren van consumenten. Het is daarom van groot belang dat ook bedrijven zich uitspreken tegen genderongelijkheid en tegen stereotype denkbeelden over mannen en vrouwen. Plan International wil graag met u samenwerken in het ontwikkelen van publieke campagnes.

Interesse om mee te doen?
Ja, neem contact met mij op

Girls get Equal

Girls get equal

Meisjes zijn er klaar mee om te worden achtergesteld, genegeerd en misbruikt. Tot alle meisjes de vrijheid hebben om zichzelf te zijn en te leven hoe ze dat zelf willen, zullen ze alles doen wat daarvoor nodig is. Girls get equal. Dat is de droom van Plan International.

U kunt ook meedoen!

Dat kan bijvoorbeeld door mee te doen aan de Girls Get Equal-campagne van Plan International. Of aan de Don’t Look Away-campagne die in Nederland is gelanceerd op initiatief van het ministerie van Veiligheid en Justitie, de Koninklijke Marechaussee, de politie, de ANVR (Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen), TUI Benelux, ECPAT, Meldpunt Kinderporno op Internet, Terre des Hommes, Plan International Nederland en Free a Girl.

Of neem deel aan de Girls Take Over-actie van Plan International, waarbij uw bedrijf voor één dag wordt overgenomen door een meisje of jonge vrouw, ter ere van Wereldmeisjesdag. Laat u hier inspireren.

Deelnemen aan publieke campagnes?

Plan International neemt hierover graag contact met u op

Ja, neem contact met mij op

Anderen lazen ook

Achter de nuchtere cijfers, percentages en feiten over gendergelijkheid en kinderrechten gaan de persoonlijke ervaringen schuil van vele meisjes. Dit zijn hun verhalen.

  • tienermoeder kappersopleiding return to sender Meisjesverhalen

    “Dankzij deze opleiding geloof ik weer in mezelf”

    Belinda uit Kenia werd op haar 17e al moeder en werd door haar man mishandeld. Maar door een kappersopleiding die ze volgt dankzij Plan International en Return to Sender ziet ze de toekomst nu…

    Lees meer

    Lees meer
  • Zes Braziliaanse deelneemsters La League in Nederland Meisjesverhalen

    Dit zijn de zes Braziliaanse sterspelers van La League

    Volgens Jackeline (17) zijn er veel machos in Brazilië die niet geloven dat vrouwen óók krachtig kunnen zijn. Zij en vijf andere meiden bewijzen het tegenovergestelde. “Soms duurt het even, maar meestal komen jongens…

    Lees meer

    Lees meer
  • Initiatieritueel Malawi Meisjesverhalen

    “Als je geen seks hebt word je lelijk, zeiden ze”

    Zoals alle meisjes in het Machinga-district in Malawi, is Loveness (18) naar een initiatiekamp geweest. In haar gemeenschap geldt dat als de officiële overgang van de kindertijd naar het volwassen leven. Maar de rituelen…

    Lees meer

    Lees meer
 
 
 
 
 

Geef jouw moeder een cadeau met betekenis

Op zoek naar cadeau met een goed doel? Met een symbolisch cadeau uit onze webshop maak je meerdere mensen blij! De opbrengst besteden we aan één van onze projecten wereldwijd.

Geef een moederdagcadeau met impact!

Sorry

De versie van de browser die je gebruikt is verouderd en wordt niet ondersteund.
Upgrade je browser om de website optimaal te gebruiken.