Publieke campagne voor gendergelijkheid en kinderrechten

Bedrijven zijn belangrijke spelers in de samenleving. Met hun merk, product of dienst en marketing beïnvloeden zij het gedrag en de voorkeuren van consumenten. Het is daarom van groot belang dat ook bedrijven zich uitspreken tegen genderongelijkheid en tegen stereotype denkbeelden over mannen en vrouwen. Plan International wil graag met u samenwerken in het ontwikkelen van publieke campagnes.

Interesse om mee te doen?
Ja, neem contact met mij op

Girls get Equal

Girls get equal

Meisjes zijn er klaar mee om te worden achtergesteld, genegeerd en misbruikt. Tot alle meisjes de vrijheid hebben om zichzelf te zijn en te leven hoe ze dat zelf willen, zullen ze alles doen wat daarvoor nodig is. Girls get equal. Dat is de droom van Plan International.

U kunt ook meedoen!

Dat kan bijvoorbeeld door mee te doen aan de Girls Get Equal-campagne van Plan International. Of aan de Don’t Look Away-campagne die in Nederland is gelanceerd op initiatief van het ministerie van Veiligheid en Justitie, de Koninklijke Marechaussee, de politie, de ANVR (Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen), TUI Benelux, ECPAT, Meldpunt Kinderporno op Internet, Terre des Hommes, Plan International Nederland en Free a Girl.

Of neem deel aan de Girls Take Over-actie van Plan International, waarbij uw bedrijf voor één dag wordt overgenomen door een meisje of jonge vrouw, ter ere van Wereldmeisjesdag. Laat u hier inspireren.

Deelnemen aan publieke campagnes?

Plan International neemt hierover graag contact met u op

Ja, neem contact met mij op

Anderen lazen ook

Achter de nuchtere cijfers, percentages en feiten over gendergelijkheid en kinderrechten gaan de persoonlijke ervaringen schuil van vele meisjes. Dit zijn hun verhalen.

  • Meisjesverhalen

    De gevolgen van klimaatverandering voor meisjes

    Vooral meisjes en vrouwen hebben het zwaar tijdens een ramp. Zij worden achtergesteld, kunnen zich niet verder ontwikkelen en zijn niet veilig. We zetten de belangrijkste gevaren op een rijtje.

    Lees meer
  • Meisjesverhalen

    “Meisjes zoals ik zijn getroffen door de oorlog”

    De 20-jarige Hadija* uit Nigeria werd vijf jaar lang gevangen gehouden door terreurorganisatie Boko Haram.

    Lees meer
  • Meisjesverhalen

    “Ik werd meer dan drie jaar gevangen gehouden door Boko Haram”

    Aisha* was pas 12 jaar oud toen ze in 2014 samen met honderden anderen werd ontvoerd door Boko Haram – een terreurorganisatie uit Nigeria.

    Lees meer
 

Kerstcadeaus met betekenis

Op zoek naar een cadeau met een goed doel? Met een symbolisch cadeau uit onze webshop maak je meerdere mensen blij!

Shop jouw kerstcadeau