Publieke campagne voor gendergelijkheid en kinderrechten

Bedrijven zijn belangrijke spelers in de samenleving. Met hun merk, product of dienst en marketing beïnvloeden zij het gedrag en de voorkeuren van consumenten. Het is daarom van groot belang dat ook bedrijven zich uitspreken tegen genderongelijkheid en tegen stereotype denkbeelden over mannen en vrouwen. Plan International wil graag met u samenwerken in het ontwikkelen van publieke campagnes.

Interesse om mee te doen?
Ja, neem contact met mij op

Girls get Equal

Girls get equal

Meisjes zijn er klaar mee om te worden achtergesteld, genegeerd en misbruikt. Tot alle meisjes de vrijheid hebben om zichzelf te zijn en te leven hoe ze dat zelf willen, zullen ze alles doen wat daarvoor nodig is. Girls get equal. Dat is de droom van Plan International.

U kunt ook meedoen!

Dat kan bijvoorbeeld door mee te doen aan de Girls Get Equal-campagne van Plan International. Of aan de Don’t Look Away-campagne die in Nederland is gelanceerd op initiatief van het ministerie van Veiligheid en Justitie, de Koninklijke Marechaussee, de politie, de ANVR (Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen), TUI Benelux, ECPAT, Meldpunt Kinderporno op Internet, Terre des Hommes, Plan International Nederland en Free a Girl.

Of neem deel aan de Girls Take Over-actie van Plan International, waarbij uw bedrijf voor één dag wordt overgenomen door een meisje of jonge vrouw, ter ere van Wereldmeisjesdag. Laat u hier inspireren.

Deelnemen aan publieke campagnes?

Plan International neemt hierover graag contact met u op

Ja, neem contact met mij op

Anderen lazen ook

Achter de nuchtere cijfers, percentages en feiten over gendergelijkheid en kinderrechten gaan de persoonlijke ervaringen schuil van vele meisjes. Dit zijn hun verhalen.

  • Kim Feenstra meisjesbesnijdenis tienerzwangerschappen kindhuwelijken Meisjesverhalen

    “Ik wil een betere toekomst voor mij en mijn kinderen”

    Beatrice (22) was 11 jaar oud toen ze trouwde. Op haar zestiende had ze al vier kinderen. Haar leven was zwaar, met een man die gewelddadig en ontrouw was. Maar ze wist gelukkig aan deze situatie te ontsnappen.

    Lees meer

    Lees meer
  • foto Kim Feenstra besneden, jong kinderen kregen of als kind moesten trouwen Meisjesverhalen

    “Ik leerde dat een zwangerschap niet het einde van je leven betekent”

    Angeline groeide op in armoede en raakte op haar zeventiende onbedoeld zwanger. Via Plan International leerde ze om voor haar eigen rechten op te komen en deed een opleiding tot loodgieter. “Ik wil een…

    Lees meer

    Lees meer
  • Kim Feenstra meisjesbesnijdenis tienerzwangerschappen kindhuwelijken Meisjesverhalen

    “Ik gilde en huilde maar ontsnappen was onmogelijk”

    Nadat Patricia* op haar dertiende werd besneden en op haar vijftiende onbedoeld zwanger raakte, had ze weinig vertrouwen in de toekomst. “Ik werd voor zes koeien en 17.000 Keniaanse Shilling uitgehuwelijkt aan de man…

    Lees meer

    Lees meer
 
 
 
 
 

Geef jouw moeder een cadeau met betekenis

Op zoek naar cadeau met een goed doel? Met een symbolisch cadeau uit onze webshop maak je meerdere mensen blij! De opbrengst besteden we aan één van onze projecten wereldwijd.

Geef een moederdagcadeau met impact!

Sorry

De versie van de browser die je gebruikt is verouderd en wordt niet ondersteund.
Upgrade je browser om de website optimaal te gebruiken.